Fotografie pocházejí z archivu bmhd.cz, děkujeme za poskytnutí.
TROLEJBUSY
Interiér vozu 6Tr
Skládání nově dodaných vozů 6Tr z vagonů - rok 1949.
Cestující pomáhají tlačit trolejbus 6Tr v křižovatce ulic Koliště a Křenová.
První brněnské trolejbusy 6Tr při dodání z Plzně - rok 1949.
Slavnostní zahájení trolejbusové dopravy v Brně - rok 1949.
Konečná trolejbusů ve Šlapanicích - rok 1954.
Zahájení provozu na lince do Šlapanic - rok 1954.
Dnešní zastávka Popelova. Trolejbusy jezdily z Komárova do Tuřan v letech 1949 - 1968.
V 70. letech byla linka ze Šlapanic kvůli rekonstrukci ulice Křenová ukončena ve smyčce u černovického nádraží.
Trolejbus 8Tr na cestě do smyčky Tuřany. 50. léta XX. století.
Stejně jako tento vůz v roce 1971, i dnes zastavují trolejbusy na Hlavním nádraží "u Grandu".
Stejně jako tento vůz v roce 1971, i dnes zastavují trolejbusy na Hlavním nádraží "u Grandu".
Provizorní smyčka poblíž nádraží Brno-Černovice v roce 1973.
Už v roce 1975 nesly linky do Šlapanic a Slatiny označení 31 a 33.
Na tomto snímku z roku 1971 je dobře vidět, že na místě dnešního OC Letmo byla dlouho mezi domy proluka.
Flotila trolejbusů před vozovnou v Husovicích.
Zastávka Česká v roce 1971. Od 50 do 70. let se smyčkou v ulici Brandlově projíždělo opačným směrem, než dnes.
Zbrusu nové sídliště ve Šlapanicích a trolejbus 8Tr v šedesátých letech.
Trolejbus 8Tr ve smyčce na Slovanském náměstí.
Montáž prvního trolejbusového vedení v Brně, ulice Křenová, rok 1949.
Vozovna Královo Pole (dnes Medlánky) byla propojena s tratí třítrolejovým vedením. Prostřední vodič sloužil pro oba směry.
Trolejbus 7Tr vyjíždí od zastávky Náměstí Rudé armády (dnes Česká) do ulice Kounicovy. Rok 1971)
Trolejbusová linka 23 do Tuřan byla autobusovou linkou 40 nejdříve jen posílena, a po zrušení trati i nahrazena.
Konečná trolejbusů se na Moravském náměstí v 50. letech nacházela před budovou akademické menzy.
Slavnostní zahájení trolejbusové dopravy do Šlapanic v roce 1954. Na snímku je vůbec první trolejbus, který do Šlapanic přijel.
Dnešní zastávka Jugoslávská. Po manipulační trati zde trolejbusy musely jezdit v protisměru.
Do dnešní Masarykovy čtvrti na konečnou Preslova začaly trolejbusy jezdit roku 1982.
Takto vypadala původní smyčka Přívrat v Žabovřeskách v 80. letech.
Výhled na celé Brno z trolejbusové trati na ulici Olomoucká. Rok 1975
Trolejbus 7Tr před vozovnou v Husovicích. Rok 1972
Výhled na celé Brno z trolejbusové trati na ulici Olomoucká. 70. léta.
Dnes již neexistující trať do zastávky Topolky v Žabovřeskách.
Trolejbus 9Tr v ulici Srbské.
Manipulační trať ulicemi Plynárenskou a Špitálka fungovala od roku 1949 až do začátku 90. let.
Trolejbusy se ve Slatině dříve mohly otáčet kolem kapličky.
Zahájení provozu na dnes již zrušené trati do zastávky Topolky v Žabovřeskách. Rok 1971.
Zahájení provozu na dnes již zrušené trati do zastávky Topolky v Žabovřeskách. Rok 1971.
Rekonstrukce kolejí na Leninově (dnes Kounicově) třídě. V pozadí trolejbus 9Tr. Rok 1982.
Takto vypadala křižovatka ulic Vranovské a Jugoslávské v 70 letech.
Během stavby podchodů na Hlavním nádraží v roce 1982 jezdily trolejbusy smyčkou přes Malinovského náměstí a ulicí Koliště.
Až do roku 1981 využívaly trolejbusy na Hlavním nádraží jednu tramvajovou trolej. Proto jsou sběrače tak "široce rozkročené".
Zahájení provozu na trati do smyčky Vychodilova, rok 1971.
Další manipulační trať vedla po ulici Milady Horákové (tehdy Říjnové revoluce).
Zastávka v ulici Botanická a na ní trolejbus 9Tr, 70. léta.
Trolejbus 9Tr v ulici Křenové. Polovina 80. let.
Trolejbus 9Tr jedoucí do zbrusu nové smyčky na Kamenném vrchu. Rok 1983.
I v sedmdesátých letech byly reklamní plochy využívány k zakrytí nevzhledných pohledů na město.
Do roku 1983 jezdily trolejbusy do Žabovřesk ulicí Luční. Poté byla trať přeložena do ulice Korejské.
Fotografie pocházejí z archivu bmhd.cz, děkujeme za poskytnutí.